05 August 2015

Sandwich Sardin dan Telur

Salam,

Haha...jangan terkejut kali ni aku post entry makanan. Rindu pulak nak post gambar makanan. Kali ni tak perlu nk heavy cooking. Simple but nice and sedap!

Kisahnya aku teringin kot makan sandwich. Dan cita-citanya nak buat bisnes delivery sandwich. Tapi punah sebab aku kerja office hour. Mana sempat nak buat delivery. Tak per, aku kemaskan proposal ni masuk dalam planning marketing aku. Banyak idea. Ruang market tu ada. Cuma pelaksanaan nya bukan mudah. Komitmen lebih 100%.

Macam biasa. Lepas ada planning aku mulakan projek R&D aku. Tak guna kos mahal. Tapi perlukan masa. Aku google sebanyak yang boleh pasal sandwich ni. Termasuk dalam IG. Follow mana yang ada kaitan dengan bisnes macam ni. Baca sejarah syarikat yang dah gah dalam bisness ni. 

Macam tu lah sedikit sebanyak aku kaji. Aku kaji jugak resepinya pulak. Aku google jugak yang luar negera. Semua aku gabung maklumat tu. Dan hasilnya.

Hahaha.

Sandwich sardin pedas ni lah yang jadi dalam tekak jawa aku.


Bila dah buat, aku kaji balik kecantikannya pulak. Macam mana yang orang lain buat nampak jelita. Tapi sandwich aku sebijik sandwich jawa. Hah.Gitulah rutin aku sampai aku puas hati. Tapi palnning ni aku hold dulu. Suatu masa mungkin aku akan jadikan kenyataan.


Ini pulak versi telur. Dulu-dulu aku pikir macam mana nk buat sandwich telur. Rupanya guna telur rebus je pun. Simple dan bagus kot untuk diet. Sebab tak guna minyak. Semua guna yang segar-segar. Untuk sandwich telur ni aku guna roti mahal. Sebab tu nampak sedikit jelita. Berbanding dengan sardin yang atas tu.

Oklah...mari aku kongsikan resepi hentam tapi sedap aku untuk dua sandwich ni.

Resepi Sandwich sardin pedas.

Roti potong2. Banyak jenis boleh guna. Terpulang pada korang.
Sardin. Siap2 tumis macam nak dimakn tu. Tapi yang pekat!
Salad
Totato
Mayonis
Planta
Timun optional.

Lepas tu, himpun jadi 1. Roti tu calit dengan planta. Mayo tu tambah dalam sardin yang kita hancur2 kan.
Siap. 

Untuk Sandwich telur.

Telur rebus
Black paper
Garam
Mayonis
Planta
Salad
Tomato
Timun-optional

Telur tu hancurkan guna garfu. Tambah mayo, garam, black paper. Dan susun salad dan tomato. Siap.

Wassalam.


No comments:

Post a Comment