22 October 2011

Ayam Panggang dot dot

Salam,

Alhamdulillah, masih lagi bernafas dibumi Allah yang indah dan damai. Ok kali ni aku nk update menu ayam lagi. Mungkin aku suka makan ayam kot. Sebab tu tak pernah ada menu daging. Aku tak berapa retilah masak lauk daging. Tapi aku akan belajar jugak.

Ok, kali ni aku tak pasti lagi ayam apa aku buat. Ayam panggang kot lebih elok dari ayam bakar. Bakar kene ada arang kan. Tp panggang tak kisah. Janji ada api. Ok, ayam ni aku masak atas kuali jer. Kunun2 nk ikutlah resepi dari blogger Potret Kasih. Die masak Grilled Chicken With Fresh Herbs. Kira nk dijadikan cerita, aku lupa nk copy paste resepinya. Baca2 tup balik terus cari ayam. Hah, hasilnya jauh gila dari die punyer.

Korang bleh g sini untuk tengok resepi dah hasilnya. Beza gila dengan apa yang aku buat. Apapun, hasilnya aku yang makan. Sedap atau tak, tu rahsia akulah. Korang tengok jer gambar ni. Klo rasa sedap, sedaplah..klo tak..taklah yer..hehhee.




Tapi tulah, aku rasa, semenjak dua menjak ni, aku masak semua tak jadi. Tu yang mcam pelik,. Sedap dah belakang kira lah. Mmg taklah..tapi..aku pun tak tau lah kenapa. hehe..Korang tak payah muskil lah, tak der apa2 pun.
Korang tengok..aku siap beli salad lagi..Siap dengan kobis purple..huhu...konon2 jer.... Bronkoli tu aku dah siap rebus biar empuk. Errmmm..hasilnya nmpak boleh tahan jugaklah...Cuma..yang buat kacau sos tak sedap. Sos jenama apa tak tau. Ni stok lama masa buat lauk hari raya. Apa pun..selamat layan mata..hehe

Wassalam..


2 comments:

  1. meriah ko punya pinggan kihkihkih

    ReplyDelete
  2. kene meriah..biar ada mood nk mkn..kikikiki...saja aku buat variasi warna nk bg rasa selera sblm mkn..hehe

    ReplyDelete