22 October 2011

Siakap Stim

Salam,

Ni entry ke 3 aku...semua dah siap..cuma aku publish dalam hari yang sama. Lepas aku edit apa yang patut..cek semua ejaan..aku publish...Mungkin ni lah masa yang ada untuk update.hehe..

Ok, kali ni pulak resepi siakap stim. Selalu aku cuma buat siakap 3 rasa. Kali ni nak ubah selera.Konon2nya nk menjaga badan yang dah besar. haha...

Resepi ni aku amik dari blogger Wana Yusuf. Blog die Potret Kasih memang aku folow. Banyak jugak dah resepi die aku cuba dan alhamdulillah berjaya. Ni hasil dari Kak Wana..korang boleh jalan2 ke sini dah boleh refer sekali resepinya. Aku tak mau nk letak kat sini. hehehe..daptlah korang g lawat blog org lain kan.




Nampak mcm pelik sikit. Ikan aku dah siap potong, hoho...ada sebab. Sebabnya aku tak der pengukus besar dari yang akak aku punyer. Jadi jalan terbaik terpaksa aku potong 3 bahagian. Tapi bagus jugak..senang nak makan. Lagipun kat umah aku mmg tinggal 3 orang jer. Sorang 1 bahagian.hehe.

Alhamdulillah, untuk pertama kali aku puas dengan siakap stim ni. Masak dgn sempurna. Ikan tak hanyir pastu tak terlebih masin pun. Memang puas hati. Walaupun aku rasa mcm ada yang kurang. Heheh.

Oh yer..lagi 1..siakap stim aku ni tak guna cili. Macam biasa...atas sebab kesihatan abah aku. Aku tak boleh nk letak cili walau sebiji. Mungkin rasa yang kurang td adalah cili. Kalau ada cili..mmg meletop lah..!!

Wassalam.

No comments:

Post a Comment