25 October 2011

Pressure Test

Salam,

Happy Deepavali....siapa2 yang sambut..daptlah rasa kemeriahannya ok...

Hidup banyak dugaan kan...mmg...banyak sangat. Tapi itulah asam garam kehidupan kita. Macam tu jugak dengan aku. Minggu ni cuma tinggal brapa hari jer lagi majlis aku. Tapi perkara yang berlaku dekat pejabat betul2 mengacau ketenangan aku. Kerja-kerja banyak sampai mengganggu keadaan diri aku yang perlu ketenangan.

Gambar ihsan Google

Mungkin ini dugaan yang Allah beri. Kerja datang masa yang sama aku kene merancang majlis pertunangan aku. Nasib ada cuti Deepavali. Dapat lah aku keluar dari kepompong tugasan pejabat. 

Apa yang aku kurang berkenan, semua tugas yang datang adalah kerja yang dah lepas2. Tahun 2004! Ada supplier faks invoice tahun 2004. Haram kejadah aku kene bukak balik buku tahun 2004.

Ada lagi pulak dugaan, supplier tak puas hati hanya sebab penyata akaunnya tidak sama dgn rekod kitaorg. Memang lah tak boleh sama kalau tak rekod urusniaga dalam masa yang sama! Perkara ni sedikit sebanyak memberi tekanan yang tinggi.

Selain tu tugas aku sebagai akaun eksekutif juga telah menjadi admin eksekutif, HR eksekutif. Wahhh..banyak bidang kerja yang melalut..tapi satu aliran kerja. Wajib buat beb.

Dan yang paling tertekan bila kerja untuk menguruskan tandantangan dan resolution semua pemegang saham! Ini lagi satu tugas yang sangat2 memberi tekanan. Bukan mudah nak dapat semua tandatangan. (sebenarnya senang kalau ada meeting! tapi meeting dah lepas!)

Apapun aku terima sebagai cabaran. Allah takkan menguji hambanya dengan macam2 dugaan kalau Dia tau hambanya tak mampu nk hadapinya. Insyaallah semuanya akan berjalan dengan baik. Amin..

Nota: Hari ni naik moto..pertama kali kene hon!!..lampu isyarat dah hijau aku tak jalan :))

No comments:

Post a Comment