30 September 2011

Order !!

Salam,

Errrmmmmm...aku rasa macam bahgia sangat-sangat...sebabnya..aku tak sedih lah..heeeeeee..Ni yang nk story ni..tapi taklah hot-hot pun.....suam-suam kuku jer kot. 

Ok, kali ni aku update sikit pasal 2 jenis apam yang aku buat ni. Yang pertama apam polkadot. perrrrrrhhhhhh..akhirnya dengan izin Allah aku dapat juga dan berjaya hasilkan polkadot ni. Bangga gila..tak kisah korang rasa apa..yang penting aku berjaya. Korang ada??..hehe....Ini kali kedua yang aku buat sendiri. Aku amik resepi dari Kak Azlita dari blog die Masam Manis. Korang amik jer dari sana ok. Kalau tak dapat jugak, cari aku lah yer.

Alkisahnya dua jenis apam ni dibuat khas untuk Bibik tersayang aku. Die order mafin sebenarnya. Tapi aku dah bosan buat mafin coklat. So, aku buatkan jer 2 jenis ni. Die nak jamu tetamu die. So, dengan bangga nya 2 jenis apam ni menjadi. Aku buat dari petang sampailah pukul 12.00 tgh malam tak siap jugak. Heee...padahal esoknya kerja tu.

warna ni aku tibai...janji ada warna yang kontra untuk dasar dan dot-dot tu...

Aku buat 1 adunan tapi dapt banyak kalau guna saiz paper cup mcm ni

Bekas aluminium ni aku baru jer beli kat 2 ply..beli 1..tu yang berejam buat tak siap-siap

Ni apam kedua. Nk kata apam tak jugak, tapi sebab kukus, jadi macam apamlah..tapi guna planta jugak.

Paling best..pecah 3..bagi aku...hasil seni terbaik...kikikiki..yg penting..makan panas-panas sedap!
Bibik aku datang jugak malam yang aku buat apam ni. Dapat jugak paman aku tengok bola dengan abah. Masa ni ada bola antara MU dengan Chelsea..yang MU menang hebat tu..heee...

So, aku tak amik order dah. Memasak ni buat badan aku pun jadi mcm apam ni. Mungkin aku stop untuk sementara bagi badan aku macam zaman form 5. hahahahaha....yakin Yani...yakin boleh blah!!!....
Wassalam...

Nota:..mula makan coco crunch jer!!

No comments:

Post a Comment