12 November 2011

Raya Haji 2011


Salam,
Alhamdulillah..raya haji baru jer lepas. Semoga sesiapa yang menunaikan ibadah haji tahun ni, dapatlah keredaan Allah untuk mendapat haji yang sempurna. Aku pun harap 1 masa aku akan ke sana jugak..amin..

Macam biasalah, raya haji ni aku tak ke mana-mana pun. Pagi2 abah dah ke masjid sembahyang raya. Aku masih dekat bilik. Kikiki. Lepas tu abah siap2 ke masjid. Untuk ibadah korban pulak. Tahun ni ada 2 tempat. 1 kat masjid dan 1 lagi dekat surau kot. Pukul 12 abah aku baru balik. Lama jugak...igtkan lapar, aku dah siapkan sup ikan. Dan2 abah aku kenyang sebab dah makan kat masjid.

Petang tu lepas zohor aku pergi Bukit Changgang. Kampung tersayang. hehe. Bibik aku pun tak balik kampung raya ni. Alhamdulillah lah, dapatlah peluang aku makan ketupat. Best sangat-sangat. Datang2 jer terus makan. Semua dah siap. ting!!..


Bibik aku anyam sendiri..buat dengan anak2-nya. Petua masak ketupat..masa rebus tak boleh tambah air. Jadi masa rebus make sure air dah diletak banyak yer..


Rendang ayam kampung..bibik aku masak berejam sebab tertido..

Kuah kacang mantap gila. Cukup semua rasa..aku bagi markah penuh!


Bingka ubi. Lama sangat tak makan. Ni jiran bibik aku bagi

Import from Sg Besar, Mak bibik aku buat. Isinya serunding ikan. Rangup dan sedap!



No comments:

Post a Comment