14 November 2011

Hari Kumpul Lemak!!

 Salam,

Hah....rasa bersemangat jer tau..heheh. Pergi mana-mana pun orang kata aku darah manis. Huh..aku nk google lah apa makna darah manis. Heeeeeeeeeeeee :)

Ok, lepas raya hari ari tu, adik beradik aku semua kumpul kat umah. Ala-ala lepak lah. Kira aku pun tak g mana-mana lah. So, plan kitaorang mesti kene masak!!! Sebab daging korban yang abah aku dpt punyerlah byk. Alhamdulillah. Rezeki kan.

Nasib ada abg ipar aku. Daging yang dia potong cun dan cantik. Menepati standard masterchef lah kot. Haha. Lepas rebus semua, kitaorang decide nk buat:- :)

  1. Kari Daging - aku masak!
  2. Tumis Peria - akak aku masak. Lepas belajar dgn mak mertua...hihi
  3. Paprik Daging - masak bersama..tu yg rasa mcm2..haha
  4. Sambal belacan - aku masak eh kakak aku buat...die mmg pandai bab sambal belacan!
  5. Ikan pekasam & gereh (ikan masin) - wawa BELI..dekat Kuala Lumpur!! 


Ni lah peria kecil....aku tak berminat nak cuba makan pun..hehe


Best tgk...tp nk rasa tak kot...gila pedas!


Hah..ni lah kari daging...aku masak lama..nk bg daging lg lembut...tp ok jerlah..sbb aku mmg jarang masak daging.

Pekasam & Gereh...bleh jer dpt dekat KL..(dah agak dah..mesti aku salah pilih gambar nk upload...gambar ni goyang...cit..!)

Paprik daging + lobak...hahha..lobak lg banyak dr daging :0


Ok, bila dah kenyang semua rehat dan ketiduran..hahha...mmg bikin lemak paling hangat lah minggu ni.Rasa nyaman dan tenang jer tau bila lepak kat umah...dan acara makan bersambung ker petang......jom tgk!

Roti jala lah...beserta lempeng...nasib tepung dekat umah mmg tinggal 1/2kg jer...klo tak mau 1kg aku buat.kikikiki...

Apapun..seronok sesekali lepak dgn family ni. Apa yang kita ada..tak sama dengan harga sebuah ikatan kekeluargaan yang mmg takkan putus sampai bila-bila. Syukur ya Allah Kau beri aku sebuah keluarga yang begitu penyayang dan damai.

 
Roti Jala!!!!

Lempeng dot dot....bahan asas buat lempeng...ala2 mcm buat pan cake..

2 comments:

  1. poyo betul..itu bukan lempeng dotdot..itu lempeng geseng..wahahaa...

    ReplyDelete
  2. ala..suka hatilah...sbb nampak dot2...ada seni ada nama...:)

    ReplyDelete