13 March 2013

Rangkuman Cerita

Salam,

Ok, kali ni aku nak rangkumkan beberapa cerita sepanjang 2 minggu lepas. Kira senang kata..dari awal bulan 3 hari tulah. Yelah...dah tak der update blog..kompom konon2 banyak cerita kan.

Banyak jugak cerita. Sebab, bulan 3 ni..ada sepupu aku yang kawen. Dapat pulak orang Johor. Kenelah bertandang ker sana. Sebab sepupu aku tu lelaki!

Ok, lepas 1 minggu tu..kenduri sebelah lelaki pulak. Jiran rumah aku pun. Kenelah kerah tenaga yang lebih tul merewang. Orang jawa + banjar. Rewang lah apa lagi!!


Hah, part of Johor tu..di Pagoh...tp lepas kuar tol Pagoh..jauh gak nak sampai. Smpailah jumpa Parit Sulong ni. Tapi tuan badan kata...orang Muar. jadi..aku tak tau mana yang benar, yang pasti..ni masa nak isi minyak..sebelum balik Banting.

Tido homestay..pun tak sempat amik gambar. Panasssssssssss...tak der mood nk amik ok. Nama homestay tu..homestay Parit Sulong.

Ok, yang menariknya masa majlis..orang Johor ada adat 'tol'. Sebelum pengantin lelaki jumpa bininya. Hah..ni lah masanya aku tengok secara live. Meriah suasana..tapi meriah jugak sepupu aku bungkus duit tol tu. Paling mahal tuk mak andam!

Tol Pertama:: masa pengantin lelaki sampai depan rumah bininya. Family pompuan dah siap2 berkumpul. Masa ni..pengapit lelaki tengah bagi tol.

Tol Kedua: Masa ni sampai depan pintu. Nak masuk rumah. Kat Tangga. Ni mula2 kene pantun. Tapi orang jawa + banjar dari banting mana tau pantun. Memang tak pernah pun...kikiki. Tapi lepas sebab tol dah bayar :)

Tol Ketiga: Hah..ni yang mahal. Tol Mak Andam. Siap cek lagi..berapa RM dalam sampul. Aku tak tau berapa mak andam ni nak....tapi lepas bagi 3 sampul...die lepas...fuuhhh..

Akhirnya...dapat bersanding gak...tak lah pengantin lelaki nangis sebab tol tak cukup..kikiki...


 ********

Inilah bos besar aku, yang selama ni banyak bagi cabaran kesabaran dekat aku.
Ok, yang ini pulak cerita ofis. 7 Mac lepas bos besar aku sambut hari jadi. Entah brapa tahun ntah. Tak pasti. Aku pun tak tau ada budak2 ofis beli kek. Tau2 masuk meeting room big bos nk tiup lilin. 

Bos aku ni sentiasa kemas. Dari rambut ke baju dan ke kaki. Kemas dan bersih. Aku suka tengok penampilan die jer. Perangai...*&%$$#@%^&...kiki..

Bukan tiap2 tahun sambut pun, tapi tahun ni ada budak ofis aku ni sayang sgt dgn bos aku ni....dok plan nk beli kek. Apapun bos aku ni manusia biasa. Banyak sangat tanggung hutang. Jadi ada masanya die pun stress. Tu yang semua kene..hehehe :0

***********

Ok, ni cerita pulak cerita pasal budak ofis. Konon2 majlis pra perpisahan. Kikiki...saja plan makan ramai2. Siap bawak budak2 tadika. Sebab kan kalau makan dekat Pizza...RM 20.00 ke atas, dapat free untuk kids bawah 12 tahun. Korang tau ker tak...?

Pilih pizza sebab, halal lah..Mcd tak bleh. Sebab boikot. Alhamdulillah...aku masih setia dengan program boikot Mcd.

Bajet RM 200.00, bukan tak der bajet ok.

 
Aku akan tinggalkan mereka2 ini. Pasti akan rinduuuuu!!
Hah..tak over bajet. Pandai kan cover kan..kikiki

Aku akan rindu insan ni jugak.
Ok, cukup sudah rangkukan cerita 2 minggu. Untuk majlis kawen rumah sepupu aku yakni belah pakcik aku...sedih gak. 1 gambar pun aku tak amik. Sebab aku rewang dengan penuh perasaan. Tak der masa nak sentuh camera.

Aku buat lauk untuk makanan beradab. Pun tak sempat nak amik. Hasil kerja tak sempat nak di simpan. Huwaa...sedih gak. Tak per...masih ada back up. 

Masa makin suntuk. Lepas ni kerjaya dah berubah. Persekitaran dah baru. Masalah baru, kawan baru..dan semua baru. Semoga aku berjaya hadapi dengan tenang. :)



No comments:

Post a Comment